onsdag 27. april 2011

Vårens kulinariske gleder

Vår er ensbetydende med grilling her i huset. Hubby er grillmesteren og Eddie er ivrig lærling.

SNUSER. Du Hubby, er de pølsene ferdige snart eller?
Når liflige dufter sprer seg fra grillen, sitter Edward pal og vokter på maten. Det kan jo hende det vanker en grillpølse.
MIN FØRSTE GRILLPØLSE. Den smakte så godt at det nesten ikke var til å tro. 
Tørrfôr er lite populært for tida. Det er jo så mye annet spennende å spise. I anledning av at William var på besøk i påska, hadde vi pannekaker til frokost noen dager, og gjett om de fallt i smak hos valpen vår. Han fikk som regel den første "prøvepannekaken" som ble stekt og den "siste-slant-pannekaken". Det gled ned på høykant. Vanligvis har Edward forholdsvis begrenset appetitt, synes vi, men når det gjelder pølser og pannekaker så har han ikke magemål.
Heldigvis er han begeistret for sunnere matvarer også. Særlig frukt er veldig godt.

FRUKT. Både epler og appelsiner er populær kost. 
HØFLIG. Å gi labb går helt av seg selv nå. Det trenger vi ikke lenger be om.
Hagelivet byr også på mange nye leker. Det er uendelig mange pinner som ligger rundt omkring, og som bare ber om å bli tygget på eller kastet og jaget etter.

FØLG MED DA!. Hmm, ser ikke Husfruen at jeg har en pinne her som hun må kaste for meg?
Til tross for at vi egentlig synes at Edward spiser lite, så har han lagt på seg over to kilo siden vi fikk ham. Nå veier han 6,7 kilo, og begynner å bli litt tung å løfte på.

STOR GUTT. - Husfruen synes jeg er i ferd med og bli tung, men jeg er like søt for det.
Her er jeg dessuten skikkelig skitten på snuta etter at jeg har vært ute og lekt hele dagen.
Akk ja, da tar hun meg vel med i dusjen igjen. 

2 kommentarer:

Anne Britt sa...

Så fint han har det! Godsaker må til av og til! Nero elsker pannekake og risengrynsgrøt med smørøye! Men han er glad i tørrfor og first price hundepølse også. Den anbefales!

Torhild sa...

Kjempe søt gutt. Koser seg masse. Flotte bilder av ham.