tirsdag 17. mai 2011

Hurra for søttende mai

Også små hunder feirer nasjonaldagen, og her er Edwards første søttende mai, fortalt med hans egne ord (med påholdent tastatur).

I STRAM GIVAKT for flagget.
- På Hilltop House var det Hubby og jeg som startet dagen med å hilse det norske flagget.

- Jeg satt så fint mens han tok bilder, selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å leke med flagget.

-Hubby syntes jeg var for liten til å bli med i barnetoget, for jeg blir litt hyper når det er mange unger rundt meg, så da måtte jeg gå søttende-mai-tog rundt i hagen alene.

- Husfruen sa at alle måtte vaske seg og pynte seg på en slik dag, så da bar det inn i dusjen med meg. Det gikk helt greit. Å dusje er ikke det morsomste jeg vet, men jeg ville jo bli fin jeg også.

- Etter dusjen pleier jeg å prøve å tørke meg selv på håndkledet og badematta, ...

- ..., men det er mye mer effektivt å riste seg skikkelig på hunders vis.

- Her er jeg ferdig fønet og børstet og slapper av litt i senga mi, som Husfruen har pyntet med flagg i anledning dagen.

- Jeg hadde hørt rykter om at det skulle vanke både pølser og is på søttende-mai, men Hubby har meg på et beinhardt tørrfôrregime for tida, så der ble jeg mektig skuffa gitt. Men jeg fikk flere myke tyggepinner å kose meg med, og de var nå ganske gode de da. Dessuten snek Husfruen til meg en kjempedeilig nybakt kjeks når Hubby ikke så oss. Gjett om jeg ble glad for den da.

- Etter på dro vi ut i den vakre norske naturen, og her poserer jeg foran Langfossen, som jeg synes var utrolig flott og spennende.
Håper dere hadde en fin dag også!

1 kommentar:

Torhild sa...

Så nydelige bilder av 17.mai feiringen. Koselge badebilder, og fantastisk natur med den fossen i bakgrunnen. Kjempe flott puddel gutt dere har.